Az állati eredetű „helyi termékek” értékesítési lehetőségei, avagy termékpálya röviden

Troján Szabolcs és Varga Zsuzsanna és Kalmárné Hollósi Erika (2009) Az állati eredetű „helyi termékek” értékesítési lehetőségei, avagy termékpálya röviden. ANIMAL WELFARE - ETOLÓGIA ÉS TARTÁSTECHNOLÓGIA, 4. pp. 575-581. ISSN 1786-8440

[img]
Előnézet
Szöveg
AWETH2009575581.pdf

Download (161Kb) | Előnézet
Hivatalos webcím (URL): http://www.animalwelfare.szie.hu/sites/default/fil...

Absztrakt (kivonat)

A „helyi termék” fogalomra számos meghatározás található, ám egységesen elfogadott konkrét definíció nem ismert. Az általában kisüzemi keretek között elıállított és feldolgozott állati eredető élelmiszerek értékesítési lehetıségei hazánkban korlátozottak: a háztól történı eladás, házhoz szállítás, valamint heti/városi piacon történı eladás jelentik a – sok esetben kényszer – megoldást. Egy konkrét gazdaság értékesítési tevékenységét elemezve kitőnik, hogy az adott gazdaságban a nyers kecsketej értékesítésébıl származik az árbevétel döntı hányada, holott a magasabb szinten feldolgozott termékek (pl. sajt) eladásával nagyobb bevétel is elérhetı. Célzott marketing munkára, minıségi termék- elıállításra és esetünkben a termékkör bıvítésére, a helyi turizmus nyújtotta lehetıségek jobb kihasználására van szükség a jövedelem helyben (termelınél) tartásához.

Tudományterület / tudományág

agrártudományok > élelmiszertudományok

Kar

Nem releváns

Intézmény

Nyugat-Magyarországi Egyetem

Mű tipusa: Cikk
További információ: FELTÖLTŐ: Törökné Vas Marianna - torokne@mtk.nyme.hu
SWORD Depositor: Sword Teszt
Felhasználó: Tompa Zsófia
A mű MTMT azonosítója: MTMT:1857624
Dátum: 2015. Ápr. 22. 17:47
Utolsó módosítás: 2015. Ápr. 22. 17:47
URI: http://publicatio.nyme.hu/id/eprint/369

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet